söndag 11 juli 2010

SMÖGEN

hej på er!

kände för att nattblogga när jag ändå är uppe och klarvaken - egentligen borde jag ligga och sussa för evigheter sen. för imorgon åker jag hem igen, jag kristin hedqvist, ska ta bussen från heestrand hem till lilla grycksbo. den resen kommer ta hela min dag. jag åker 10.05 från uddevalla torp teminal och jag kommer hem 20.30 i falun jvst, vilket kommer vara extremt långtråkigt för en tjej som lätt blir rastlös. varför bestämde jag mig för att åka buss, tåg skulle gå mycket fortare, jaja, det är som det är.

idag har jag och min familj varit till smögen och strosat runt i alla mysiga affärer där. ni har säkert hört tals om smögen, jag älskar allafall smögen och allt som tillhör. framför allt älskar jag alla små butiker, det är inte ett köpcentrum - utan mer som ett plock av olika speciella kläd,sko eller inredningsbutiker. alltså inget köpcentrum med de vanliga affärerna. så är du ute efter H&m eller gina tricot är det bara att vända.

det tycker jag bara är bra med det här stället, det är inte som vilket ställe som helst utan helt unikt. man går där vid bryggan, ena sidan ser du havet andra sidan alla affärer. det brukar allt som oftast finns båtar där, nu menar jag inga små båtar, utan riktigt rejäla (STORA) båtar, segelbåtarna är hur vackra som helst - man kan säga att man blir lite avis när man går förbi alla båtarna. oftast tänker jag, om jag ändå hade råd...

nej nu börjar klockan bli mycket, sov gott alla nattugglar (eller för er som läser det här i morgonbitti, god morgon på er).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar